Je hebt een prima baan op het gebied van finance en je hebt ook al een aantal mooie stappen gemaakt. Maar je wil meer. En vooral sneller en impactvoller. Herkenbaar? Misschien is het tijd voor Finalise.

Waarom Finalise?

Bij Finalise vind je ‘best of both worlds’. We zijn een startup binnen een gevestigde organisatie.

Geniet van de mentaliteit en vrijheid die een startup met zich meebrengt, zoals de korte lijnen en nauwe betrokkenheid, terwijl op de achtergrond alles goed geregeld is (training, opleiding, backoffice en veel collega’s met een berg aan kennis en ervaring).

Je bent onderdeel van ons hechte team, terwijl je je opdrachten uitvoert bij overheden en aansprekende corporates. Kijk mee en maak impact bij veel verschillende organisaties. Opdrachten hebben een gemiddelde looptijd van 6 tot 9 maanden dus je ontwikkelt je snel. Stap uit je comfortzone! Maar wel onder de juiste begeleiding van jouw Finalise teammanager en medewerkerbegeleider.

Hoe we werken

De professionals bij Finalise worden gedreven door enthousiasme en nieuwsgierigheid. Het zijn consultants die direct ondersteunen en altijd op zoek zijn naar nieuwe kansen om bedrijfsprocessen efficiënter in te richten. Wij zitten niet de hele dag achter de spreadsheets. Maar kijken verder dan onze eigen opdracht. Beginnen we ergens aan, dan maken we het ook af. Adviseren én uitvoeren. Het ondernemerschap dat wij meenemen vanuit onze start-up mentaliteit vertalen we door naar praktische verbetervoorstellen bij onze opdrachtgevers. Onze Finance en Control dienstverlening is uniek door een combinatie van detachering, consultancy en advies bij opdrachtgevers die gebruik maken van SAP. Gebundeld tot een pragmatische aanpak.

Wat betekent dat in de praktijk?

Je bent vast benieuwd naar de opdrachten die Finalise consultants uitvoeren. Hieronder geven we je drie actuele voorbeelden bij een van onze grootste opdrachtgevers; de Rijksoverheid:

 

1. Financieel adviseur – Uitvoeringsorganisatie Rijksoverheid

In deze rol levert onze consultant onder andere een bijdrage aan het maken van verschillende periodieke overzichten en de controle daarop. Deze overzichten hebben voornamelijk betrekking op begrotingszaken. Zijn werkzaamheden bestaan onder meer uit:

  • Het verzamelen van prognose gegevens en het rapporteren van betrouwbare stuurinformatie voor het management;
  • Bijdragen aan het administratieve proces door mee te denken op het gebied van procesverbeteringen;
  • Uitvoeren van diverse interne controles binnen het facturatieproces;
  • Analyseren van diverse bezettingsvraagstukken;
  • Controleren en monitoren van budgetten;
  • Uitvoeren van een gevoeligheidsanalyse (‘het toetsen van de variabele kengetallen die de uitkomst van de cijfers beïnvloeden’).

2. Medewerker interne controle – Uitvoeringsorganisatie Rijksoverheid

Onze consultant voert deze werkzaamheden uit binnen een baten-lasten administratie:

  • Het begeleiden en coördineren van de tertaal- en jaarafsluitingen, zodat deze tijdig en kwalitatief volledig worden opgeleverd;
  • Inbrengen van specialistische kennis bij de activiteiten gericht op het proces van totstandkoming van alle benodigde balansdossiers;
  • Adviseren van de manager Financiën en Rapportages over het optimaliseren van het proces van het tot stand komen van juiste en volledige balansdossiers;
  • Controleren van de balansdossiers en het doorvoeren van verbeteringen over het opstellen hiervan;
  • Begeleiden van de organisatie bij het opzetten van een projectteam voor de komende tertaal- en jaarafsluitingen;
  • Begeleiden van de organisatie bij de kanteling van administratie op bedrijfsniveau naar administratie op specialismeniveau.

3. Projectleider e- facturatie – ministerie Rijksoverheid

Een ministerie heeft het verleden e-facturatie geïmplementeerd. Het beeld is nu ontstaan dat het proces van e-facturatie niet optimaal verloopt. Onze consultant is gevraagd een onderzoek uit te voeren op het inkoop- en crediteurenproces met betrekking tot e-facturatie. In het onderzoek komt naar voren wat de huidige stand van zaken is en vooral wat nodig is om te optimaleren. De volgende taken behoren tot zijn opdracht:

  • Zelfstandig uitvoeren van de analyse;
  • Interviewen van medewerkers;
  • Analyse huidige factuurstromen;
  • Analyse matchgedrag e-facturen;
  • Ontwikkelen voortgangsrapportage e-facturatie;
  • Proces opzetten voor het monitoren van e-facturen;
  • Verbeterpotentieel in kaart brengen;
  • Voorstel schrijven met mogelijkheden tot optimalisatie.

Tijdens de opdracht adviseert onze consultant de organisatie. Dit advies is beschreven in een rapport met daarin praktische stappen die ondernomen moeten worden om het inkoop- en crediteurenproces optimaler in te richten voor e-facturatie. Omdat wij niet alleen adviseren, maar ook uitvoeren, zijn we nu in een projectteam bezig het proces verder te optimaliseren. Met als doel: Meer inzetten op digitalisering.

Je ziet het. Of het nu de noodzaak is om snel de management verantwoording te verbeteren door Power BI. Meer inzicht krijgen in kostenprijzen en realisatie. Of het optimaliseren van een proces. Wij maken het waar en altijd op het snijvlak van SAP. Dit maakt ons anders dan andere detacherings-en consultancy organisaties.

Dus. Wil jij samen met ons onderscheidend zijn in de markt? Echt impact maken? En daarnaast jezelf blijven ontwikkelen in afwisselende opdrachten?

Neem contact met ons op of solliciteer op www.finalise.nl.

Meer weten over werken bij Finalise? Lees deze blogs (blogs awareness) of kijk op onze website.

Neem gerust contact met ons op

Profielfoto van Noah Akse

Noah Akse
Coördinator Recruitment
+31 (0)6 − 21 55 26 41
recruitment@finalise.nl